Akdeniz ve Karadeniz demiryoluyla bağlandı
Kayseri-Ulukışla hattının 3 Eylül 1933’te tamamlanmasıyla, Akdeniz ve Karadeniz Bölgeleri demiryoluyla birbirine bağlandı.
Demiryollarını ülkenin önündeki en önemli milli hedeflerden biri olarak gören Cumhuriyet yöneticileri, bu nedenle daha ilk günlerden itibaren bütün gayretlerini ve para kaynaklarının önemli bir kısmını demiryolu inşaatlarına ayırdılar. İnşa edilen demiryollarının mali kaynaklarını, büyük ölçüde yerli kaynaklar oluşturuyordu.
Başbakan İsmet İnönü’nün, demiryolları için çok fazla bütçe ayrıldığı yönündeki eleştirilere, 30 Ağustos 1930’da Ankara-Sivas hattının açılışı nedeniyle verdiği cevaplar, hükümetin demiryollarına ne kadar önem verdiğini gösteriyordu:
“Şimendifer politikası her şeyden evvel bir inşaat politikasıdır. Bana şimendiferde esas politikanın ne olacağını sordukları zaman, bir karış fazla şimendifer demiştim… Yol mahrumiyeti, bu milletin asırlardan beri en köklü derdidir ve Büyük Millet Meclisi’nin ilk günlerden beri meşgul olduğu bir ihtiyaçtır. Milli devlet için şimendifer ihtiyacı milli birlik; milli müdafaa ve milli siyaset meselesi, asırların neticesi olan milli istiklalin muhafazası meselesidir.”